torsdag 12 december 2013

Sommarbete

En person hör av sig, för att hyra sommarbete.

Hon kommer ut och går runt och tittar på betet i
början av juni och visar sig intresserad.
Vi kommer överens om månadspriset 500:- för betet.

När vi kommer tillbaka hennes bil, frågar hon,
-Hur dags hästarna tas in och ut..
Ähh va, hästarna går ju på bete, är alltså ute dygnet runt svarar jag..
-Min häst SKA ledas in och ut dagligen, den SKA tas på och av sitt sommartäcke, ¨
den SKA stå på kutterspån och ha fri tillgång på hö
- Finns det bra ridvägar och hindren och ridbanan SKA jag med använda
-Var ska jag låsa in min utrustning, du har väl låst sadelkammare...

Fast ska du ha komplett stallplats med service så är det ett annat pris som gäller säger jag..
-Neeej du så kan du inte säga vi har ju ett muntligt avtal om 500:-/månad säger hon då.

Blev ingen beteshäst, tack o lov, hur tänker en del folk egentligen..