torsdag 1 december 2016

Ansökan om stallplats...

En kvinna ringen mig och vill absolut ha sina båda hästar hos mig i stallet...
Hon hade hört att vi hade så fint stall och att jag var mycket trevlig och så duktig med hästar.
Ja svarar att jag har både stallplats o lösdrift..
Men varför ska du då flytta från det stall du är in nu frågar jag..
Hon svarar att hästarna får mögligt hö och på fel tider enligt henne och att en lördag hade inte hästarna kommit ut i hagen i exakt tid utan vid nio tiden (stallägaren hade fått magsjuka på natten)och detta skulle då vara mycket dåligt för hennes hästar, så nu måste hon flytta omedelbart....
Hur länge har du stått i det stallet frågar jag sen..
Hon svarar att hon stått i två månader...
Jahopp o var har du haft dina hästar innan dess, frågar jag.
Hon svarar att de har sått i ett litet stall på andra sidan stan....
Jahopp, o där var det inte bra heller sa jag...
Hon svarar att i det stallet var det fel hyresgäster så där gick bara inte vara...
Jag sa då att jag ska ta lite referenser på dig innan jag vill ha dig som hyresgäst..
Hon säger då två stallägarnamn till mig, som hon var bästis med sen många år..

När jag sen börjar höra mig för om denna kvinna så visar det sig att hon bland annat hade bytt stall minst tio gånger senaste åren...Hon har i alla stall haft svårt med betalning och att passa in med övriga hyresgäster..
Åh då har jag inte hört mig för med en enda referens stallägare utan fd "stallkompisar" i några av stallen hon varit i..
Hör sedan med en annan stallägare där kvinnan stått i någon månad, även hon varnade mig för kvinnan. Du får inte en lugn stund jag lovar sa hon och den kvinnan hade terroriserat i hennes stall i stort sett varje dag och dessutom skickat elaka sms även det varje dag...


jag inser att denna kvinna inte kommer att passa i mitt stall heller, så jag meddelar jag kvinnan att efter att jag tagit referenser på henne så avböjer jag att ha henne i stallet.

Nu startar ett helt dygns terror med sms skickande från kvinnan till mig...
Hur dum jag är, hur dåligt stall jag har, hur dåligt ryckte jag har m.m ..

jag skickade ett svar till att börja med och svarade att det är ju inte jag som söker stallplats och det är inte jag som gett henne dåliga referenser....
Kvinnan fortsatte o fortsatte med sina sms men jag svarade inget mer...