onsdag 14 november 2012

Såld häst, gick till slakt.

En flicka som hyrde in sin häst i stallet ville sälja hästen,
hon hade inte tid, ork och tappat intresse för att ha hästen.

Hon ringde till en hästhandlare som kom med sin lastbil till gården.
De kom överens om pris och skrev sina papper.
Hon bad mig att hjälpte till att leda ombord hästen, då hon tyckte det var
känslomässigt jobbigt och var lite ledsen.

Någon månad senare ringde hon till mig och var mycket upprörd och arg.
-Skulle aldrig ha sålt min häst sa hon, vet du var den åkte ?  till Polen och där slaktades den.
Detta skulle nu vara mitt fel påstod hon..

Vad har jag med detta att göra, det var ju inte jag som sålde hästen sa jag till henne.

Det var ditt fel att hästen åkte, du ledde ju den i lastbilen och bär hela ansvaret nu, säger hon då.



Knölig hage..

tisdag 28 februari 2012

Stöld eller ?

Vi hade under en längre tid hyrt in oss i ett stall.

Vi hade bland annat investerat i en stor hinderpark.


När vi avflyttade tog vi givetvis med oss våra hinder.
En tid senare får vi höra att vi stulit hinderparken från gården.

måndag 13 februari 2012

Tanken med bloggen, igen..

Lägger in mitt start ord här i bloggen, då många inte läser HELA bloggen och vet min tanke bakom denna blogg.

Min tanke är att här kan jag skriva av mig lite av våra och andras erfarenheter att hyra ut stallplatser och att hyra stallplatser..
Vill någon annan läsa detta så är det upp till er själva..
Vi har varit stallplats hyresvärdar i många år och även hyrt stallplatser själva under många år.
Att hyra ut eller hyra stallplatser är en erfarenhet vi kommer att ha med oss hela livet, både mycket positivt och tyvärr även negativt.

I denna blogg nämns inga namn på folk eller hästar.
Ofta har jag lagt till lite och dragit ifrån lite annat, bara för att de ska bli läsbart.
Ibland har jag lagt ihop flera hyresgästers berättelser..

Även så har jag fått några berättelser från andra stallplatsuthyrare eller stallplatshyrare.

Kanske någon blir ledsen/arg eller stött i kanten, inget kan jämföras vad vad vi blivit under våra många som år som stallplats hyresvärdar...
Är det så att just Du blir ledsen eller hemskt stött i kanten av vad som skrivits här så slå en signal till mig så talar vi om det...

Men jag vill inte påskina i denna blogg att vi är perfekta som hyresvärdar eller hyresgäster heller.
Hur nu man ska vara eller inte vara för att vara en bra stall hyresvärd......

Ta den för vad den är..... ;-)/ CH