En period fanns en rasthage som var drygt 1 ha
I denna hage skulle dagtid kl 9-17 vistas 6 hästar.
Det blev väldiga bråk om dessa 6 hästar skulle få plats eller ej.
måndag 3 december 2012
För stora hagar.
En hyresgäst har faktiskt haft synpunkter på att hagarna var FÖR STORA.
Ja, ja han fick själv stängsla av till så små hagar han ville ha.
Alla har olika önskningar och tankar och en del går ju lätt att lösa lätt.
onsdag 14 november 2012
Såld häst, gick till slakt.
En flicka som hyrde in sin häst i stallet ville sälja hästen,
hon hade inte tid, ork och tappat intresse för att ha hästen.
Hon ringde till en hästhandlare som kom med sin lastbil till gården.
De kom överens om pris och skrev sina papper.
Hon bad mig att hjälpte till att leda ombord hästen, då hon tyckte det var
känslomässigt jobbigt och var lite ledsen.
Någon månad senare ringde hon till mig och var mycket upprörd och arg.
-Skulle aldrig ha sålt min häst sa hon, vet du var den åkte ? till Polen och där slaktades den.
Detta skulle nu vara mitt fel påstod hon..
Vad har jag med detta att göra, det var ju inte jag som sålde hästen sa jag till henne.
Det var ditt fel att hästen åkte, du ledde ju den i lastbilen och bär hela ansvaret nu, säger hon då.
hon hade inte tid, ork och tappat intresse för att ha hästen.
Hon ringde till en hästhandlare som kom med sin lastbil till gården.
De kom överens om pris och skrev sina papper.
Hon bad mig att hjälpte till att leda ombord hästen, då hon tyckte det var
känslomässigt jobbigt och var lite ledsen.
Någon månad senare ringde hon till mig och var mycket upprörd och arg.
-Skulle aldrig ha sålt min häst sa hon, vet du var den åkte ? till Polen och där slaktades den.
Detta skulle nu vara mitt fel påstod hon..
Vad har jag med detta att göra, det var ju inte jag som sålde hästen sa jag till henne.
Det var ditt fel att hästen åkte, du ledde ju den i lastbilen och bär hela ansvaret nu, säger hon då.
torsdag 8 november 2012
tisdag 23 oktober 2012
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



