tisdag 4 december 2012

Min ovanliga blogg

Min tanke är att här kan jag skriva av mig lite av våra och andras erfarenheter att hyra ut stallplatser och att hyra stallplatser..
Vill någon annan läsa detta så är det upp till er själva..

Vi har varit stallplats hyresvärdar i många år och även hyrt stallplatser själva under många år.
Att hyra ut eller hyra stallplatser är en erfarenhet vi kommer att ha med oss hela livet,
både mycket positivt och tyvärr även negativt.

I denna blogg nämns inga namn på folk eller hästar.

Ibland har jag lagt till lite och dragit ifrån lite annat, bara för att de ska bli läsbart.

Ibland har jag lagt ihop flera hyresgästers berättelser..

Även så har jag fått några berättelser från andra stallplatsuthyrare.

Men jag vill inte påskina i denna blogg att jag/vi är perfekta som hyresvärdar heller.
Hur nu man ska vara eller inte vara för att vara en bra stall hyresvärd.....

Kul att så många läser i denna mycket knasiga och ovanlig blogg.
Vi skriver utifrån vad vi upplevt som hyresvärdar och även som hyresgäster

Vi har fått massvis med telefonsamtal, mail från er som läser..
Många som hör av sig till oss har sträckläst hela bloggen och skrattat hejdlöst och gråtit om vart annat..
Några har varit lite irriterade, när de faktiskt har känt igen sig själva...
Några känner igen sig, andra känner igen personligheterna från vårat stall och även från andra stall..
Många säger
- Hur orkar Ni ha hyresgäster..
- Att ni orkar vara hyresgäst..
- Hur står Ni ut ?
- Att Ni inte slängde ut alla..
- Fantastiskt bra skriven blogg.
- Och Ni fortsätter att ha hyresgäster i stallet, helt fantastiskt..
- Ooops det var visst mig du skrev om i det inlägget..

Vi är faktiskt ganska tacksamma för alla som passerar som hyresgäster, det ger oss fantastiskt mycket erfarenheter..
Kanske inte alltid är så roligt just när man är mitt i allt men efteråt så har det ju format oss till de vi är idag och vi kan faktiskt skratta gott åt allt.....

Många hyresgäster är fantastiska, trevliga och bra människor.

Många säger att "hästfolk" är speciella...
Vi brukar då säga, ALLA människor är speciella, på sitt sätt..
 Det är väl för tur att inte alla människor är lika och tycker lika..