tisdag 7 december 2010

Klädkoden i stallet...



Hade varit på Klädjätten och inhandlat lite nya stallkläder.
Lite enkla sköna kläder, kortärmade skjortor och stretchjeans.

En dag står jag och pratar med en hyresgäst ( +50år) i stallet.
Vi kommer in på kläder och mode..

Hyresgästen säger att de fulaste kläder jag vet är de som de har på Klädjätten.
Skulle aldrig sänka mig så lågt att handla kläder där eller ens sätta min fot i den affären.
Sån där billig skit som de säljer skulle jag aldrig ta på mig, jag är ingen fattiglapp.
jag använder bara fina och dyra kläder, sa hon sen.

Tillägas ska att hon nästan alltid går klädd i kläder med reklamloggos och mjuka stretchjeans.

Då berättar jag att allt jag har på mig den dagen kommer från Klädjätten.
Men, men köper du kläder där, du som har det så bra, säger hon då..

Vid ett tillfälle så möter jag hyresgästens mamma på Klädjätten, vi pratar lite en stund.
Hon berättar att hon är där och handlar kläder åt sin dotter,
hon vägrar fortfarandde köpa sina kläder själv ..

På en gemensam fest vid ett senare tillfälle ser jag att hyresgästen har de nya jeansen och långärms t-shirten på sig, det som mamman köpt på Klädjätten..

Vad ska man säga ??