fredag 17 september 2010

- 25 grader C






I vårt stall har vi som regel alltid låtit hästarna stå inne någon eller några dagar under den kallaste vinterveckan.

Inte för hästarnas skull utanför att vattenkopparna inte ska frysa sönder.

Detta informerar vi alltid våra hyresgäster om när det börjar närma sig en köldknäpp.
Denna vinter var det mycket kallt och risk för att kopparna skulle frysa närmade sig.
Så vi bad om att alla hästar skulle stå inne under dagen.
När jag kommer till stallet på fm så ser jag att alla hästar är ute och alla ytterdörrar står på vid gavel....
Inne i stallet spankulerar en glad kvinna..
Vad sysslar du med då frågar jag..
Hurså kvittrar hon...
Alla hästar är ju ute och dörrarna står öppna trots att vi bestämde igår att vi INTE skulle göra så..
- Det var så instängt i stallet vid morgonfodringen som jag hade,
så jag tyckte det behövde vädras..
Och eftersom att jag hade utsläpp så kunde det ju stå öppet några timmar på morgonen.
Det kan väl inget göra att hästarna är ute en liten stund i hagen medans jag mockar.
Detta lilla tilltag kostade oss 2 heldagars jobb och 4 söndefrysta vattenkoppar inkl ledningar..