fredag 17 september 2010

Värmefläckten...







För att det skulle bli lite trevligare miljö i sadelkammaren tillika fikarummet,
så hade vi införskaffat en liten värmefläkt.
Vi satte upp några som vi trodde enkla regler för användandet av denna fläkt.

Vi gick även igenom dessa regler på stallmöte innan den installerades.
Endast vara på när någon var i stallet och ej övertäckas var dessa regler.
( Det var då en godkänd fläkt för fuktiga utrymmen och stall )

En dag när jag som vanligt skulle börja ta ut våra hästar så känner jag en obehaglig lukt....
Det brinner i sadelkammaren.....
Personen som morgonfodrat några timmar tidigare hade satt igång värmefläkten,
sedan lagt sin hästs blöta ute täcke på en stol och placerat det över den varma fläkten......
sen glömt detta och åkt hem..

Som tur var att täcket var så pass blött som det var...
Snabb urdragning av fläktsladden och vatten på elden...
Stolen och täcket var det inte så mycket kvar av...
När vi konfronterade personen så skyllde hon genast ifrån sig...
Tills dess att vi gick till hennes hästs box och påvisade vad hon själv skrivit på sin boxtavla tidigare den morgonen....


"Snälla utsläpapare, är du vänlig lägger på täcket på min häst,
det blå uttetäcket i sadelkammaren,
det har jag hängt på tork över en stol mitt i kammaren."