onsdag 8 september 2010

Far och son

Vid detta tillfälle hade vi en far och hans son som hyrde varsin boxplats till sina hästar.
De hyrde platser under flera år hos oss.
De var pappan som bestämde vad som skulle göras i stallet och när.
Pojken fick inte rida ut med någon annan i stallet utan att pappan följde med..
De var mycket flitiga och tränade med sina hästar nästan varje dag.

De tog hjälp med lektionen 1-2 gånger varje vecka.

Pappan slutade efter en tid att vara med på lektionerna med komentaren att han kunde ju allt nu.
Det roliga.. var ju att han var alltid med på lektionerna ändå......
Han kom alltid ner en liten stund efter de andra när det var lektionsdax,
sen red han alla olika moment som jag gav till övriga elever.
Han red ivägen och störde de övriga, för han hängde ju inte riktigt med i mina instruktioner hela tiden...
Sonen och jag pratade en dag om pappan, för sonen tyckte det var så pinsamt att pappan var med och red ivägen etc..
Så han berättade vad pappan sagt hemma....

Sonen bad mig att ändrade lite på mina lektioner att jag skulle samla alla elever runt mig sen prata jag jätte tyst med dem och ge dem nya uppgifter...
Det gick så några veckor, för jag och sonen ville se hur han skulle reagera...
Det blev ju ett spännande resultat av vårat lilla test,
för pappan kom ju ivägen hela tiden och gjorde fel...


Tills den dag då vi frågade vad han höll på med igentligen....

- Finns ju ingen anledning att jag ska betala för lektion när
jag kan lyssna och rida alla momenten ändå....
-Och föresten kan jag redan allt om ridning och hästar redan...