måndag 9 augusti 2010

Du som ändå är hemma och inte jobbar...

Denna hyresgäst hade en annan syn på detta....

Hyresgästen kom en dag och sa till hyresvärden:
-Du som ändå bara går här i stallet om dagarna kan väll mocka och ta på och av hästarna sina täcken vid in och utsläpp, åt mig.
- Vad skulle du betala mig för det då sa hyresvärden..
-BETALA säger han då, skulle inte ge ett öre, du går ju ändå bara här i stallet.....

Vid detta tillfället hade hyresvärden 7 egna hästar och 4 träningshästar....

-Klart det kostar något att få en tjänst utförd svarade hyresvärden...
Om jag kommer ner till ditt jobb och ber att få en tjänst utförd så tar väl du betalt ?
- Givetvis tar jag betalt, 400:- / timma och ev. material tillkommer, svarar han då..
- Och vad är då skillnaden mellan ditt jobb och mitt jobb frågar hyresvärden ?
- Att vara i ett stall och sköta om hästar är inget riktigt jobb, fick hyresvärden till svar...
- Glöm att du får någon som helst hjälp av mig sa hyresvärden då...
Att ta på och av hästar täcken och mocka skit är inget jobb, så det får du göra själv.
- jag har fullt upp med att INTE jobba här hemma på gården sa hyresvärden då...