måndag 9 augusti 2010

Transportproblem..

En hyresgäst hade problem med att lasta sin häst i transporten.
Hyresvärden hade erbjudit sig att hjälpa till med problemet men hyresgästen ville inte ha nån "westernlastning" av sin häst.
-Hästar ska ledas in i transporten sa hyresgästen.

Uppfinningsrik hyresgäst..
Man monterar ett båt vinsch fram på dragstången och borrar ett hål in i hästtransporten.
Tar på hästen 2 st rejäla grimmor och vinschar in hästen i transporten, klart åka...

Till saken hör att efter några år ringer en annan kund och ber om hjälp med lastning av en tokig häst...
jag åker ut till hästen, som för övrigt ska transporteras till vårt hyr stall.

När jag kommer ut till gården där hästen står, ser jag genast att det är "vinsch hästen"
Berättar inget om det jag vet utan börjar jobba med den lilla hästen och det är väl inga större problem för mig att lasta hästen.
De kör det till vår gård där jag hjälper dem att lasta ur och installera sig i stallet.

Några dagar senare berättar jag min historia om "vinschhästen", för den nya ägaren...
Hon skrattade gott men förstod att det varit problem och berättade att de också hade haft jätteproblem med lastningen, innan jag kom in i bilden..

Kul när det blir ett bra slut... :-)