måndag 30 augusti 2010

Ungdommarna i stallet...

Svartsjuka, pussar o kramar, slagsmål och diverse intriger och kärlek i stallet...
En kväll var alla 6 ungdommarna i ridhuset med sina hästar och tränade..


En efter en gick upp till stallet för de var färdiga i ridhuset...


Till slut var det bara två av tjejerna kvar, en av tjejerna gick ut ur ridhuset,


hon låste igen utifrån om den sista tjejen och hennes häst.....


Stallet släcktes och alla åkte hem för kvällen.. utom ekipaget som var kvar i ridhuset, inlåsta..


En granne ringde till mig vid kl 24-tiden och frågade om vi glömt att släcka i ridhuset...


jag gick ner till ridhuset, där hittade jag en av tjejerna gråtandes...


- Den förbannade subban låste in mig och åkte hem, sa hon till mig...
Hon hade varit kvar i ridhuset sen kl 17.10....
jag hjälpte henne ut ur ridhuset och pratade lite tröstande med henne en stund..
Vi gick tillsammans upp till stallet.

Ställde in hästen, sen gick var och en hem till sitt...


Vi hörde aldrig nått mer om denna incident...