måndag 30 augusti 2010

Medelålders kvinna i stallet..

Detta fick vi höra en kväll i stallet...


Vi hade under en tid stallmöten en gång per månad, bara för att det inte skulle bli några stora saker som alltid skulle tas upp..

Detta möte var det just inte så mycket som skulle tas upp, utan vi hade beslutat att vi skulle bara ta en fika och ha det lite mysigt..


Alla hade satt sig till rätta på de framlagda halmbalarna i stallet.

Vi hade delat upp så några av hyresgästerna hade fixat med sig lite godsaker till kvällens möte, jag höll kaffe och drickor.


Nu kommer kvinnan instormandes med buller och bång sätter hon sig en bit ifrån oss andra...
Du kan väl sätta dig här hos oss säger jag då.

Nehej du, jag är ingen trevlig, social och glad person.
Tänker inte att vara trevlig mot någon av er, bara så att Ni vet det.
Räkna inte med att jag någonsin ska hälsa på någon av er eller prata med någon heller...
jag sköter mitt och jag gör allt rätt och Ni gör allt fel är min åsikt, så det så.

Vi tänkte fika lite och ha det lite mysigt, du är välkommen att delta,
vi har så det räcker till ett helt kompani sa jag för att lätta på stämningen lite.

- jag har inte min häst uppstallad här för att jag ska fika tillsammans med er,
det ska Ni ha klart för er..
Så är det inget Ni har att säga så åker jag hem igen, sa kvinnan reste sig och gick ut från stallet och smälde igen ytterdörren efter sig..
Lite sordin blev det allt på vår mysiga fika stund i stallet..