måndag 9 augusti 2010

En tjurig medelålders kvinna i stallet.

Vid detta tillfälle köpte var och en in eget foder.
Hyresgästerna förvarade sitt foder inne i stallet och hyresvärden hade sitt foder ute. ( Hösilagebalar)
Hyresvärden uppmärksammade under en tid att en av hyresgästen stog med sin häst och lät den äta ur hösilagbalarna ute...
Hyresvärdens första tanke var att hon såg nog fel och lät det gå ytterligare några dagar för att vara riktigt säker på sin sak..

Konfrontation:
-Varför låter du din häst äta av vårt hösilage frågade hyresvärden ?
-Min häst äter ju kvällsmat, lägg dig inte i vad jag gör med min häst.
-Snälla det är ju vårat hösilage och du har ju eget hö, sa hyresvärden då
-Du har ju så mycket hösilage så det kan inte ha någon betydelse för er, om jag låter min häst äta ur de balarna en stund varje dag.
-Vänligen sluta omedelbart med detta sa hyresvärden.

Kontetntan av detta blev:
Hyresgästen varken pratade eller hälsade på hyresvärden eller övriga i stallet under 3 månader..
Hon avflyttade från stallet senare, pgr av att hon vart osams med flertalet hyresgäster i stallet..